Islamic Widget

Thursday 4 November 2010

Terengganu oh.. Terengganu...

Lawatan pelajar SMKBM ke Terengganu anjuran Persatuan Pelajar Islam. ( 3 - 5 November 2010 )
Day 1 ( 3 Nov 2010 )
Hari ni, kami bertolak pada pukul 8.30 pagi. Pemergian kami diiringi oleh Pengetua SMKBM, Pn. Zakiah Abang Bawi serta Guru Kanan Kemanusiaan, Pn. Rosiah Mustaffa. Doakan keselamatan kami pergi dan pulang.
10.30 pagi
Berhenti di Hentian Rehat Temerloh untuk sarapan kerana ada di kalangan pelajar2 yang belum makan. Hmm...nasib baik la aku dah mkn dlm bas td.. Mee goreng kedai Harith.. satu bas msti bau td..haha!! Jadi, di sini, hanya temankan Eca makan.. then beli la roti n minyak Yu Yee cap Limau (lupa nk bawak).
11.00 pagi
Bergerak dari Hentian Rehat Temerloh. Perjalanan amat menyeronokkan.. utk beberapa ketika.. sbb lepas tu aku pun pengsan.. haha!
1.00 ptg
Hentian Rehat Chendor. Solat jamak takdim di sini. Then makan tghari trus. Malas nk mkn nasi coz baru jek rasanye mkn mee td.. so, beli lah ntah apape.. n terpaksa beli kuih gulung coz nk umpan Basir.. Asyik tercari-cari ummi yg tgh solat. Hmm.. dia x mkn umpan pun..jd kitaorg lak yg mkn..
2.00 ptg
Seperti yg dijanjikan, naik bas tuk teruskan perjalanan. Malangnya, tgu punya tgu.. Rupanya bas ada masalah. Terpaksa tgu bas dr Maran utk membawa kami ke destinasi. Mulanya dikatanya sejam jek lg bas akan tiba..  namun, kami hanya dpt menaikinya pada pukul 4.20ptg.. bkn sejam la bang. Apapun, aku bersyukur kerana  yakin bhw hikmah Allah pasti menyusul. Kami menaiki bas baru yg plastiknya masih belum dibuka pun. Jangan marah.. tapi naik bas PLKN. Bas  Alhamdulillah.. Cuma drivernye ganas sket.. relax pakcik.. gunung x lari pun jika dikejar...
7.25 mlm
Oleh kerana kesuntukan masa, plan terpaksa ditukar untuk jimatkn masa. Jadi kami pun per gi la ke Masjid Kristal dahulu. Kami tiba pd pkl 7.25 mlm. Dapatlah solat jamak jg di sini. Lepas tu, kami gi makan kt Pantai Batu Buruk. Hujan.. Pukul 10.15 mlm bertolak ke Homestay yg kami duduki.. hehe.. skrg ni sy di Homestay itulah..dan sy mohon diri untuk tidur dulu ye...ngantuk.. esok sambung lg, insya Allah.

1. Alhamdulillah selamat sampai.Nora pastikan driver memandu dengan berhemah,jangan lupa keropok losong yang enak disitu....

2. alhamdulillah teacher dah sampai.. thnks 4 da caramel.. teacher.. nak souvenier.. hehehehe (^_^)

3. k mah: Semoga kami selamat sepanjang perjalanan..
    rini: hehe... u r welcome ;-)